איך לקבוע האם שחקן הוא צ'יטר או לא?
הפתרון הסופי לבעיית ההאקים הוא רחוק מאוד אם לא בלתי אפשרי. המצב SAMP כרגע חמור, שהאדמינים נדרשים לעמוד על המשמר באופן קבוע. הבעיה נגרמת עקב זה שאנשים לא יכולים ליהיות בטוחים שעמיתיהם למשחק לא משתמש בצ'יטים. מדי פעם אנשים מאשימים אחרים בלי שום בסיס או הוכחה מוצקת. זה מביא להצבעות שגויות, וגם שם רע לקהילה. כיום נתקלים בתופעות שבהם חברים מגנים על חבריהם הצ'יטרים, ונמנעים מלדווח לאדמינים. מנגנוני (סקריפטים) האנטי צ'יט משפיעים על כמה מה'ציטים הברורים מאליו, שהם בדרך כלל צ'יטים פשוטים שלא מזיקים ברמה ניכרת. שלא כמו צ'יטים אחרים (לדוג' צ'יטים לזימון נשקים) שהם בדרך כלל מסובכים יותר לתפיסה ע"י האנטי צ'יט. עקב פעולה זו, בוני האקים מתחילים לפתח אמצעי נגד, (לדוג' הריגה מזוייפת באמצעות מיניגאן, כמו שיש בסובייט), ואנחנו רק יכולים לצפות שזה יימשך.
זאת אומרת, שאדמין חייב ליהיות עד ישיר לפעילות צ'יטרית, באמצעות כלי ציפייה (מה שידוע כ- Spec), ולתת באן לצ'יטרים הנתפסים, או שיהיה בלתי ניתן לשחק. זאת הדרך הכי מעשית, ותמיד מומלץ שיהיה בסרבר את הפקודות ban/ ו watch/. הדרך הכי נפוצה לדבר הזה, היא ששחקן מאשים שחקן אחר, והאדמין חוקר ומנסה לחפש הוכחות.
ולמרות זאת, באגים ותכונות ב SAMP גורמות להתנהגות חוקית *להיראות* כמו צ'יטים. לאגים הם ההוכחה הנפוצה ביותר לכך. גם בעיות סינכרון (הזמן שלוקח לאובייקטים כמו ביניינים ועצים להופיע על המסך) יכולות לגרום לתגובות מחשידות. זאת הסיבה שאני כותב את זה, בעבר נתתי באנים לאנשים מהשרת שלי מפני שחשבתי שהם היו צ'יטרים, אך מאוחר יותר נוכחתי לדעת שזה בגלל SAMP עצמו.
להחליט החלטות כאלה בתור אדמין זה דבר קשה מאוד. עלינו לזכור שהמטרה היא לא לתת באן לכל שחקן שחשוד כ'ציטר, אלא לדאוג שהמשחק לא ייהרס. לעיתים, עדיף לא לתת באן ישיר אלא אם כן אתם נתקלים בהרבה ראיות שהוא אכן הורס את המשחק. למזלנו, רוב הפעמים שאכן תתפסו מישהו על צ'יטים, הוא יעשה את זה בצורה אגרסיבית, מה שייקל עליכם לגלות אותו.
זה נראה כמעט בלתי אפשרי ללמד אנשים שאם לפי המסך שלך, ירית במישהו ופגעת בו, זה לא אומר שזה באמת קרה בצד השני. נכון, זה עדיין אפשרי שיובל באמת היה צ'יטר, או אולי פשוט לאגר, או שהיה באג. או של"אידיוט" פשוט נמאס שהוא לא פגע בו, והחליט לקרוא לו צ'יטר. בעיקרון, שחקנים צריכים ללמוד ליהיות יותר מדוייקים בנוגע לטענות והאשמות שלהם, ולדעת איך המשחק עובד. (כידוע, כיום פיתחו שיטה שעיקרה הוא לירות חצי מטר לפני השחקן, אם הוא בתזוזה, כדי לפגוע בו)
בהעדר שחקנים יעילים, שעוזרים לתפוס ולדווח על צ'יטרים, האחריות נופלת על האדמין לנסות ולברר מה קורה. בהנחה שיש לו את הכלים הנכונים, זה עדיין קשה לדעת את אמינותו של הדיווח על צ'יטרים.
הכלים החשובים ביותר watch/ שמאפשר לאדמין לראות את השחקן הרצוי מבלי להישתגר אליו, ובלי ידיעת השחקן. (כמובן שיש כלים הרבה יותר מתקדמים, אתם מוזמנים לכתוב עליהם בדיון אם אתם יודעים כמה).
להלן רשימה של צ'יטים שאני מכיר ויודע לזהות, יחד עם הבאגים שיכולים להיגרם וכתוצאה מכך, תחשבו שזה צ'יטים.
צ'יט של חיים
יש 2 כאלה שגיליתי, האחד הוא קל לזיהוי בעוד שהשני טכנית בלתי אפשרי.
צ'יטרים יכולים להחזיר את כמות החיים שלהם ל 100.
זה קל לזיהוי. השיטה הכי מקצועית (שאגב אני חושב שאתם צריכים להתחיל ליישם אותה בשרת הזה, היא לא להשתגר אליו ולירות בו, אלא פשוט לעשות את זה בדרך השקטה: האדמינים פשוט צריכים לעשות sethealth 99/ לאדם החשוד, ואז לעשות /gethealth בשביל לדעת כמה חיים יש לו, ולראות אם באורך פלא החיים חזרו בחזרה ל 100. השיטה הזאת מצוניית מפני שהחקן החשוד לא יכול לדעת שמתבצעת עליו בדיקה, שלא כמו בשיטה השנייה, שפשוט יורים בו והוא יכול לכבות את הצ'יטים בלחיצת כפתור. למרות שמומלץ לחזור על הבדיקה פעמיים או 3, כי יש סיכוי, ולו הקטן ביותר, שהשחקן בדיוק אכל משהו וקיבל חיים. האנטי צ'יט של דראקו יכול לגלות דבר כזה, אך הדברים מסתבכים יש לכם במפה לבבות פזורים ורופאים.
צ'יטרים יכולים ליהיות חסינים לכדורים
זה בדיוק כמו גודמוד. ז"א שהם לא יכולים למות. הדרך היחידה למות היא מנפילה מגובה עם מצנח, בלי לפתוח אותו, או ליהיות בתוך מכונית מתפוצצת.
זה ממש קוץ בתחת לזיהוי מפני שאתם לא יודעים אם הבנאדם פשוט לא יודע לכוון, או שהמיקום של השחקן לא סונכרון עקב לאג או באג. לא רק זה, אלא שזה גם קורה לעיתים בדרכים לא צפויות ולא חוקיות. לדוגמה, הבאג של "הקורבן המזליסט", שאסביר עליו בהמשך. אין צורך לומר שאם אתם עושים watch/ על שחקן חשוד, והוא עובר דרך שדות קרב גדולים תוך שהוא הורג אנשים (אנשים שונים) בלי למות, או להיפגע יותר מדי, אז יכול להיות לכם בסיס להאשמה. הכל תלוי בטוב ביותר שאתה יכול לעשות, בתור אדמין. הם בדרך כלל לא מאבדים חיים בכלל, מה שמאוד לא רגיל מפני שאפילו השחקן הכי טוב יאבד כמה אחוזים כשהוא באמצע קרב, במיוחד אם הוא במצב של מלחמה אמיתית נגד הרבה אנשים. בואו רק נקווה שלא ימציאו האק שיגרום לשחקן להיפגע מדי פעם, אבל שיבלום את רוב הפגיעות. שימו לב שעשויים לרדת להם חיים מפיצוצים או דריסות, אז הם אולי לא יסתובבו ברחוב עם 100% חיים, אבל עם כמות חיים תמידית שלא יורדת בקרב יריות.
שימו רגע בצד את בעיית הלאגים, ואת העובדה ששחקנים עשויים לראות אנשים במקומות שונים מאיפה שהם באמת, יש גם את הבאג של "הקורבן המזליסט", שאני בטוח ב 100% שכולכם נתקלתם בו בעבר. שמתי לב לבאג הזה תוך כדי שחיקתי ברשת פרטית עם חבר, ששיחק עם ההתקנה שלי, ככה שלא היו לא האקים. תניחו לרגע שיש 2 שחקנים במשחק, הקורבן המזליסט (שלצורך העניין הוא יהיה ק"מ) והקורבן הלא מזליסט (שלצורך העניין יהיה קל"מ). הבאג משפיע על שניהם, וכל שאר החשקנים לא יבינו שזה קורה. הק"מ לא ייפגע מהיריות של קל"מ, אך ייפגע מהיריות של אחרים. בעוד שקל"מ לא יוכל לפגוע בק"מ, אבל הוא יוכל לפגוע באחרים, למרות שקל"מ וכל שאר השחקנים רואים את הכדורים פוגעים. מן הסתם, מצב זה מוביל לבלבול ולדיווחים. ולבסוף, כשאר ק"מ הורג את קל"מ, וקל"מ עושה ריספאון, רוב הסיכויים שהבאג יעלם!
אז מה בעצם קורה? הק"מ מופיע בתור שחקן רגיל במחשב של קל"מ, ולעומת זאת, קל"מ מופיע עם סינכרון שגוי במחשב של ק"מ. מה שאומר שברוב המקרים תראו אותו זז, אבל עם הרגליים במקום והיידים במקום כאילו הוא לא זז. תוצאה: הקל"מ חושב שק"מ צ'יטר. זה גם משפיע כשהק"מ ברכב. לא חשוב כמה כדורים אתה מוציא עליו, הוא לא יתחיל לעלות באש. אני מאמין שזה קשור לאותו באג, או קבוצת באגים מאוד דומים.
אז אם האדמין או אתם לא יכולים להרוג מישהו, אל תתנו לו באן ישר. הוא יכול ליהיות ק"מ, ואתם יכולים ליהיות קל"מ. גם, אם אתם רואים מישהו יורה במישהו אחר מלא, בלי להוריד לו חיים, אתם חייבים לבדוק אם יורד לו חיים בעזרת שחקנים אחרים, כדי לקבוע אם זה באג או צ'יט.
חשוב לציין, שרכבים ריקים לא מסונכרנים. ז"א אותו רכב יכול להיראות במקומות שונים לשחקנים שונים. אם הקל"מ עומד על רכב ריק, והק"מ חושב שהיא במקום אחר, אז הקל"מ ייראה כאילו הוא נופל, אבל יישאר במקום, מה שעשוי לעורר חשדות ל 2 השחקנים: הק"מ יאשים את הקל"מ בצ'יט של ריחוף, ואילו הקל"מ יאשים את הק"מ בצ'יט של חיים, מפני שטכנית אי אפשר לירות כשאתה "נופל".
רכבים מעופפים
צ'יט זה לא יכול לגרום נזק של ממש, ודי ברור לכל אחד שרואה אותו. למרות שחייבים לוודא שהרכב ממש עף, כי במבט חטוף זה יכול ליהיות הבאג הזה של רכבים שמופיעים אחד בתוך השני, או פשוט מישהו סתם עושה סטאנט. וזכרו לא לתת באן לנוסע, רכב יכול לעוף רק בעזרת הנהג. למרות שמומלץ להעניש את הנוסע, במידה ולא דיווח שהוא נוסע במכונית מעופפת.
השתגרויות
אנשים משתגרים למקומות שונים, כמו גגות של בניינים. חשוב לציין שבמגדל הגבוה ב SF, המשחק מאפשר להשתגר לגג מלמטה, ואין שם סימן צהוב, לרוב אולי תראו אנשים עוברים דרך ביניינים, או זזים על המפה ממש מהר, בלי שום קשר למבנים מסביב. אך יש גם להעלות שוב שזה עלול להיגרם עקב בעיות סינכרון.
האקים של נשק
חוץ מלדעת שמישהו משתמש בנשק לא ניתן להשיג במוד (שימו לב: כבר אי אפשר לקבוע את זה דרך הטבלת הריגות, כי ידוע שיש בה באגים לפעמים. כמו עם פיצוצים, ויריות מסוק, שנראות כמו מיניגאן), אנחנו די תקועים, מפני שהסקריפט לא יודע מה מצב הנשק של שחקנים. אתם חייבים לצפות במישהו שמשתמש בנשק שלא נמצא במפה לפני שתיהיו בטוחים שהוא צ'יטר. לא לשכחו שהמטפי כיבוי יש חוקיים וניתן להשיגם בכל חנות BURGERSHOT.
מכוניות זזות לשחקן ממש לפני שהוא נכנס אליהן
סביר להניח שזה לא צ'יט, למרות שאין שום סיבה שלא יבנו צ'יט לזה. דבר ראשון, למה לייצר את זה אם כבר יש צ'יטים שמביאים את השחקן למכונית. מה שסביר להניח שתרחש הוא שיש רכב ריק שלא מסונכרן כראוי, ושחקן חושב שהוא במקום אחר, ואילו השחקן השני רואה את הרכב ממש ליידו, אז הוא נכנס אליו, ולשחקן הראשון זה מופיע כאילו הוא "שיגר" את הרכב ממקום אחר אליו. התרחיש הזה הוא די שכיח למעשה.
זה כל מה שמצאתי / יכול לזכור. אתם מוזמנים לפרסם את החוויות שלכם שחשדתם שמישהו צ'יטר, אך התברר לכם שהוא לא. תודה שקראתם את הפוסט הארוך מאוד הזה.
קרדיט לפורום אחר .