סטאטים התחלתיים
STRי: X
DEXי: X
INTי: 4\5
LUKי: 4\5
עד רמה 25 הסטאטים שלכם צריכים להיות כאלה:
STRי: 30
DEXי: X
INTי: 4\5
LUKי: 4\5
מכיוון שה-DEX משפיע על הנזק יותר מ-STR אני מציע להעלות נקודות סטאטים ככה וזה כדי שיהיה כמה שיותר DEX בכל רמה:
רמות 1-10:
תעלו נקודות סטאטים כך שברמה 10 תהיו כאלה:
STRי: 15
DEXי: X
INTי: 4\5
LUKי: 4\5
(אני אפסיק לכתוב את ה- INT וה-LUK מעכשיו כי זה יהיה מיותר)
עד רמה 25 תעלו כך:
11י- 5 DEX
12י- 5 DEX
13י- 5 DEX
14י- 5 DEX
15י- 5 STR
וככה להמשיך עד רמה 25 ברצפים של 4 רמות DEX, רמה STR.
עד רמה 28 תשתמשו בקשת הכי חזקה שזמינה לכם כי אין את הבדל המהירות בין ה-CROSSBOW ל-BOW ברמות האלה.
כבר ברמה 25 צריך לבחור בין CROSSBOWMAN לצייד והסיבה לכך היא משום שדרישות ה-STR ל-CROSSBOW ו-BOW שונות.
ל-BOW הדרישה היא הרמה+5 ול-CROSSBOW הרמה, לדוגמה:
MOUNTAIN COSSBOW לרמה 28 דורשת 28 STRי. (CROSSBOWי)
RYDEN לרמה 30 דורשת 35 STRי. (BOWי)
העלאת נקודות סטאטים מרמה 25 ל-CROSSBOWMAN
26י- 5 DEX
27י- 5 DEX
28י- 5 DEX
29י- 5 DEX
30י- 5 DEX
31י- 5 DEX
32י- 3 DEXי, 2 STRי (זה מכיוון שברמה זו מחליפים ל-CROSSBOW של רמה 32 שלו ישנה דרישת STR של 32)
33י- 5 DEX
34י- 5 DEX
35י- 5 DEX
36י- 5 DEX
37י- 4 DEXי, 1 STR
38י- 5 STR
39י- 5 DEX
40י- 5 DEX
41י- 5 DEX
42י- 1 DEXי, 4 STR
43י- 5 DEX
44י- 5 DEX
45י- 5 DEX
46י- 5 DEX
47י- 5 DEX
48י- 5 DEX
49י- 2 DEXי, 3 STR
50י- 5 STR
עכשיו אתם מעלים 8 רמות DEX ושתי רמות STR עד סוף חייכם כ-CROSSBOWMEN.
העלאת נקודות סטאטים מרמה 25 ל-HUNTER (צייד)
26י- 5 DEX
27י- 5 DEX
28י- 5 DEX
29י- 5 DEX
30י- 5 STR
31י- 5 DEX
32י- 5 DEX
33י- 5 DEX
34י- 5 DEX
35י- 5 STR
36י- 5 DEX
37י- 5 DEX
38י- 5 DEX
39י- 5 DEX
40י- 5 STR
41י- 5 DEX
42י- 5 DEX
43י- 5 DEX
44י- 5 DEX
45י- 5 DEX
46י- 5 DEX
47י- 5 DEX
48י- 5 DEX
49י- 5 STR
50י- 5 STR
עכשיו אתם מעלים 8 רמות DEX ושתי רמות STR עד סוף חייכם כציידים.
העלאת נקודות סקילים לקשתים (עבודה ראשונה)
רמה 10י- נקודה 1 ב-BLESSING OF AMAZONי (BOAי)
רמה 11י- 2 נקודות ב-BOAי, נקודה 1 ב- EYE OF AMAZONי (EOAי)
רמה 12י- 3 נקודות ב-EOAי
רמה 13י- 3 נקודות ב-EOAי
רמה 14י- נקודה 1 ב-EOAי, 2 נקודות ב-CRITICAL SHOTי (CSי)
רמה 15י- 3 נקודות ב-CSי
רמה 16י- 3 נקודות ב-CSי
רמה 17י- 3 נקודות ב-CSי
רמה 18י- 3 נקודות ב-CSי
רמה 19י- 3 נקודות ב-CSי
רמה 20י- 3 נקודות ב-CSי
רמה 21י- 3 נקודות ב-ARROW BLOWי (ABLי)\ נקודה אחת ב-ABLי, 2 נקודות ב-DOUBLE SHOTי (DSי)
(ABLי מול DSי)
עכשיו עליכם לבחור, האם סקיל ההתקפה העיקרי שלכם יהיה ABL או DOUBLE SHOTי (DSי).
AB
היתרונות של AB הם שהוא עושה נזק גבוה יותר יחסית ל-DS וזה בגלל ש-DS פוגע באויב עם שני חיצים וההגנה של האויב מורידה קצת נזק מכל אחד מהחיצים בהשווה ל-ABL שבו ההגנה מורדת רק מחץ אחד.
גם כן, AB לוקח ברמה 10י 7 נקודות מאנה וברמה 20י 14 נקודות מאנה שזה בנקודה 1\2 פחות מאשר DSי.
החסרון של ABLי נוא שהסיכוי בו ל-CS הוא רק 40% לעשות 520% נזק ו-60% לעשות 260% נזק כך שמעשית, חצי מהזמן אתם עושים סתם נזק כפול.
DS
היתרון הגדול DSי הוא הסיכוי המוגבר בו ל-CS, יריית שני חיצים משמעותה סיכוי כפול -CS.
16% ל-520% נזק, 64% ל-390% נזק ורק 16% ל-260% נזק בהשוואה ל-60% ל-260% נזק של AB.
החסרונות של DSי הם כי הוא לוקח נקודת מאנה 1\2 יותר מאשר AB וכי הוא מכפיל את ההגנה של היריב כמצוין לעיל.
(בניית שני סקילי התקפה)
מה שזה אומר זה שיש לכם 20 בסקיל התקפתי אחד ו-10 באחר, כזה סוג של בילד טוב בין אם בחרתם ב-DS בתור סקיל ראשי ובין אם בחרתם ב-DS, מה שהייתם אמורים לעשות <_<, אם מסיבותיכם האישיות בחרתם ב-ABL אז שימו 10 נקודות ב-DS, רוב הסיכויים שתשתמשו בו תמיד, גם ברמה 10 יש לו סיכוי לעשות יותר נזק מאשר ABL ממקוסס:
100%+100% של CRITICAL
100%+100% של CRITICAL, כך שברמה 10 DS יכול לעשות 400% נזק (200%\300%\400% נזק), כמו מיני STARFE, לעומתו 10 ABL יכול לעשות 180%\280%.
20 ב-DSי +10 ב-ABי זה ממש נחמד כי אתם יכולים להרוג במחיר MP מופחת, 14 MP על מנת להרוג מפלצת ב-2 מכות של AB לעומת 16 MP על מנת להרוג מפלצת ב-DS אחד+מכה אחת, זה שימושי רק במצבים מסוימים אבל זה עוזר לעלות רמות, אני מדבר מניסיון אישי, ובכלל אם בחרתם ב-10 DS אז וואי וואי וואי <_< אתם טיפשים XD לא, סתם, אתם תשתמשו בו כמעט תמיד, גם בגלל מחיר המאנה המופחת וגם בגלל הנזק הגבוה יותר.
אם בחרתם ב-ABLי בתור סקיל ראשי:
22י- 3 נקודות ב-ABLי
23י- 3 נקודות ב-ABLי
24י- נקודנ 1 ב-ABLי ולשמור 2 נקודות
25י- לשמור את הנקודות
26י- לשמור את הנקודות
27י- 10 נקודות ב-ABLי ונקודה נוספת נותרת-->
28י,29י,30י: כל 10 הנקודות האלה יכולות ללכת או ל: יDOUBLE SHOT (לא מומלץ), BLESSING OF AMAZONי (תאמינו לי, ה-10 ACCURACY הזה, אתם לא צריכים אותו <_<), ו FOCUS, זו הבחירה הכי נורמלית שנותרה לכם והיא כזאת, מילא, שיהיה.
אם בחרתם ב-DSי בתור סקיל ראשי:
22י- 3 נקודות ב-DSי
23י- 3 נקודות ב-DSי
24י- 2 נקודות ב-DSי ולשמור נקודה אחת
25י- לשמור את הנקודות
26י- לשמור את הנקודות
27י- 10 נקודות ב-DSי
28י, 29י, 30י: אני הכי ממליץ על לשים את 9 הנקודות האלה ב-ABLי, אם זה לא נראה לכם אז תשימו ב-FOCUSי.
מדריך העלאת סקילים ל-HUNTERי (צייד)
היפטרות מחיצים מוקדמת (ככה אני בניתי)+ עם FINAL ATTACKי
30י- נקודה 1 ל-ARROW BOMBי (ABי)
31י- 3 נקודות ב-BOW MASTERYי (BMי)
32י- 3 נקודות ב-BMי
33י- 3 נקודות ב-BMי
34י- 3 נקודות ב-BMי
35י- 3 נקודות ב-BMי
36י- 3 נקודת ב-BMי
37י- 2 נקודות ב-BMי*, נקודה 1 ב-BOW BOOSTERי (BBי)
38י- 3 נקודות ב-BBי
39י- נקודה 1 ב-BBי, 2 נקודות ב-SOUL ARROWי (SAי)
40י- 3 נקודות ב-SAי
41י- 3 נקודות ב-FINAL ATTACKי (FAי)
42י- 3 נקודות ב-FAי
43י- 3 נקודות ב-FAי
44י- 3 נקודות ב-FAי
45י- 3 נקודות ב-FAי
46י- 3 נקודות ב-FAי
47י- 3 נקודות ב-FAי
48י- 3 נקודות ב-FAי
49י- 3 נקודות ב-FAי
50י- 3 נקודות ב-FAי
51י- 3 נקודות ב- POWER KNOCKBACKי (PKBי)
52י- 3 נקודות ב-PKBי
53י- 3 נקודות ב-PKBי
54י- נקודה 1 ב-PKBי, לשמור 2 נקודות
55י- לשמור את הנקודות
56י- לשמור את הנקודות
57י- 10 נקודות ב-PKBי, נקודה 1 ב-BBי
58י- 3 נקודות ב-BBי
59י- 3 נקודות ב-BBי
60י- 3 נקודות ב-BBי
61י- 3 נקודות ב-ABי
62י- 3 נקודות ב-ABי
63י- 3 נקודות ב-ABי
64י- 3 נקודות ב-ABי
65י- 2 נקודות ב-ABי, לשמור נקודה 1
66י- לשמור את הנקודות
67י- לשמור את הנקודות
68י- לשמור את הנקודות
69י- לשמור את הנקודות
70- 15 נקודות ב-ABי, נקודה אחת ב-SAי
*לפי הבנייה הזאת בסוף יהיו לכם 20 נקודות ב-BMי, גם 19 זה טוב לגמרי כי ההבדל בין 20 ל-19 הוא רק נקודת ACCURACY אחת, לבחירתכם
הבנייה הזאת היא כמובן בסיס לשינויים, יש כאלה שיעדיפו להשיג 15 ב-ABי לפני ה-FAי, יש כאלה שגם יעדיפו בנייה ללא FAי כלל וכלל, יש אנשים שיעדיפו 10-11 ב-BBי ו-SAי על גבי 6-15, PKBי לפני FAי, שוב, התכנית היא בסיס לשינויים, בנו את זה איך שכיף לכם.
FALESS (בילד ללא FINAL ATTACKי)
זה נוגע גם לגבי הציידים וגם לדבי הCROSSBOWMENי, זה בילד שנהיה פופולרי יותר בשנים האחרונות, היתרונות שלו לעומת הבילד עם FAי הם שהוא נותן לך שליטה מלאה דמות שלך במובן שאתה לא "ננעל" במקום כאשר FA מופעל (דבר לא רצוי בבאלרוג ובמשמום), הנזק שלך יותר יציב מהבחינה שזה לא סיכוי של חצי חצי שתעשה נזק גבוה או נמוך וגם כן, אתה נותן לעצמך עוד 30 נקודות סקילים לכל אשר לבך יחפוץ בו.
הרבה אנשים שבוחרים בבילד זה ממקססים פוקוס, עד כמה שזה נראה חסר תועלת לי, ואולי גם לכם, זה משהו פופולרי, השאר פשוט יכולים לשים נקודות בסקילים אחרים מוקדם יותר ויש להם בוסטר וחץ נשמה שנמשכים יותר זמן.
עובדה מעניינת היא שקשתים עם FA משתמשים בבוסטר הרבה יותר בזמן אימונים רגילים מאשר קשתים ללא בוסטר, זה מכיוון שזה מפחית את זמן הנעילה במקום.
ד"א, אם אתם בחרתם ב-DSי בתור סקיל ראשי, אני מציע בחום שתלכו עם בילד של FA, מכיוון שהנזק לחץ של DS הוא רק 130%, ייתכן ו-130% מהנזק שלכם לא יהיה מספיק כדי לעצור את המפלצת במקומה לעומת ABL שישה 260% נזק וקרוב לוודאי שכ יעצור את המפלצת במקומה, לדוגמה: אני הולך לצוד משמום, תריך לפגוע במשמום 1000 נזק על מנת לעצור אותה במקומה, עם ה-DS שלי נגיד ואני פוגע 800-800, יפה יפה, סה"כ 1600 אבל זה לא מספיק, פועל סיכוי 60% ל-FA ומשתגר חץ של 250% ועושה 1500 נזק, משמום נעצרת במקום, אם היה לי ABL בתור סקיל ראשי הייתי מסתדר גם בלי FAי.
בקיצור, אם אתם מתכוונים ללכת בלי FA עדיף שיהיה לכם את ABL בתור סקיל ראשי.
שימו לב, שקשתים ברמות 30-70 בלי FA חלשים בצורה ניכרת מקשתים עם FA ולרוב אלה הם הקשתים שדורדים כפפות התקפה יקרות על מנת להשתוות (קשתים בלי FAי)
CROSSBOWMANי מול HUNTERי
על אף שיש כאלה שיחלקו על דעתי, אני אומר ש-CROSSBOWMANי ו-HUNTERי הינם שקולים.
ההבדלים היחידים ביניהם הם:
ל- CORSSBOWMANי יש ב-5 יותר DEX מאשר ל-HUNTERי
בנוסחת חישוב הנזק ל-CROSSBOWMAN המכפיל הוא 3.6 לעומת ה-3.4 של ה-HUNTERי.
ל-CROSSBOWMANי יש IRON ARROWי לעומת ה-ARROW BOMBי של ה-HUNTERי.
לקשתות של ה CROSSBOWMAN הטווח קצת יותר גבוה, כלומר, ה-CROSSBOWי לרמה 50 הטווח שלה הוא: 64-71 לעומת הטווח של הקשת לרמה 50 שהטווח שלה הוא: 60-70.
תבחרו מה שאתם חושבים יהיה לכם כיף יותר לשחק איתו