טוב אז קודם כל הייתי רוצה מאוד שהקהילה הישראלית של משחק הרשת המצליח היותר תגדל , ולכן אני משקיע פה השקע עצומה ומביא לכם מדריך שבעצם מכיל , סיקור מלא של המשחק הכולל היסטוריה עלילה מטרות וכו....
כמו כן מדריך לשחקן המתחיל וגם מדריכים לכל השחקנים של המשחק.

אז קודם כל נפתח בהקדמה , מזה מעצם משחק רשת.

מהו משחק-רשת/משחק המוני?
המשחק ההמוני הוא סוג מסוים של משחק/ז'אנר מבין סוגי המשחקים השונים לקונסולת הPC- המאפשרת מצב משחק מרובה משתתפים.
כלומר,מצב שבוא שני שחקנים,גם אם הם חיים באזורים שונים לגמריי בעולם,יכולים לפתח "קשר וירטואלי" דרך עולם המשחק כגון:
צ'אט,קרבות(PVP),קניית ומכירת חפצים שונים(Trade),התיידדות בין שחקן לשחקן ובין שחקן ל-NPC(הסבר בהמשך).
כל זה קורה דרך חיבור האינטרנט וכמובן שבעזרת עולם המשחק(מכאן בה השם משחקי-רשת).
משחקי הרשת ההמוניים הופיעו לראשונה בשנות ה-80 המאוחרות על בסיס משחקי הדפדפן.
אך הז'אנר המצליח והבולט ביותר שעליו בנויים כיום רב המשחקים הוא משחק התפקידים המוכר לנו אשר קרוי כיום גם D&D(Dungeons&Dragons).
---------------------------------
מה ההבדל בין משחק המוני לבין משחק רגיל?
-יש הבדל גדול ובולט בין משחקי ה-SP(SinglePlayer)למשחקים ההמוניים.
רב משחקי ה-SP מבוססים(כיום) על עלילה מסוימת של סרט,סדרת טלויזיה,חוברת קומיקס,ספר וכו'.
זה לא שבמשחקים ההמוניים אין עלילה,פשוט במשחקי ה-SP המשחק מציע עלילה ואתה חייב לשחק לפיה,לעומת זאת במשחקים ההמוניים השחקן מגלם דמות בתוך עולם עם עלילה בסיסית אך מתחיל סיפור יחודי לדמות שלו אשר יכולה להשתנות לפי החלטות השחקן.
מאפיין זה יכול להשפיע על הנאתו של השחקן ולשנות את האוירה לגמרה.
-כידוע לכולנו,קיימים משחקי-רשת רבים ומגוונים,חלקם איכותיים יותר ומהנים יותר וחלקם פחות.
רב המשחקים מוגשים לקהילה דרך הרשת בצורה נוחה וחינמית.
אך יש משחקים אשר דורשים תשלום,בין אם זה תשלום חודשי או תשלום חד פעמי בקניית המשחק,בכדי לאפשר לשחק.
שיטה זאת ניקראת P2P=Pay To Play.
בדרך כלל משחקים אלו מציעים שרת חזק יותר,הגנה חזרה יותר מפני פורצים,ולרב משחקיות מהנה יותר המציע גם היא מגוון רחב יותר של אפשרויות.
-ולבסוף,המאפיין העיקרי שמאפיין אך-ורק את המשחקים ההמוניים הוא האפשרות לשחק ביחד עם שחקנים אחרים.
כמו שנאמר מקודם,המשחקים ההמוניים מציעים מגוון אפשרויות תיקשור עם השחקן האחר כגון:
צ'אט,קרבות(PVP),קניית ומכירת חפצים(Trade),התיידדות בין שחקן לשחקן ובין שחקן לNPC-.
מכאן אפשר להבין שדמות המחשב(NPC)היא כבר לא האתגר של השחקן,אלה השחקן האחר הוא האתגר של השחקן XD
כאשר מישהו משחק במשחק רגיל(ללא אפשרות Multi-Player)הוא כיבכול "מנצח" את המחשב מתישהו ואז אין לו עוד אתגר ואין מה לעשות(כמה פעמים אפשר לשחק מול אותם אויבים באותם שלבים ולנצח ולא להשתעמם?).
לעומת זאת במשחקי הרשת האתגר לא יכול להגמר,מכיוון שהשחקן מפתח את הדמות שלו ומחזק אותה וכך גם אחרים,אז ברגע שהשחקן ניצח שחקן אחר למשל בקרב(PVP) תמיד יהיה לו אתגר גדול יותר(שחקן חזק יותר),מה שאומר שהמפלצות שנחשבים גם הם לשחקני המחשב(NPC)הם רק האימון,כלי עזר לחיזוק הדמות ועליית הרמות.
NPC-None Player Charcter-דמות שנישלטת על ידי המחשב,כגון:מוכרים בחנויות,מפלצות.

------------------------------
הז'אנרים השונים של משחקי הרשת
כמו שנאמר למעלה,כיימים כיום סוגים שונים ומגוונים של משחקי-רשת,כאן נסביר מהו כל אחד מהם:
MMORPG-משחק התפקידים ברשת,הסגנון הנפוץ ביותר כיום.
משחקים אלו מכילים עולם רחב המהווה את לוח המשחק. השחקנים ממלאים אותו בחיפושם אחר קווסטים,חברים,התחזקות ועליה ברמות או סתם בחקר העולם.
מכיוון שזהו ז'אנר המשחקים המוביל,הוא מציע מגוון רחב מאוד של משחקים שרק הולך וגדל מיום ליום. ז'אנר זה מכיל משחקי דפדפן בתורות משחקי D3 מלהיבים.

MMOFPS/MMOTPS-משחק יריות בגוף ראשון/משחק יריות בגוף שלישי.
משחק רשת המציע לרב אקשן ללא הפוגה. משחקים אלו מרחשים שלא כמו ה-MMORPG בחדרים או סרברים שמכילים מספר מצומצם של שחקנים,2-100 שחקנים מקסימום.
חלקם נותנים את האפשרות ליצור דמות שבה משחק השחקן ואיתה הוא עולה ברמות וישנם משחקים שנותנים דמות ברירת מחדל למשחק חד פעמי. משחקי היריות מבוססים רובם ככולם על ממשקי D3 מהירים וקלים.

Sport MMOG-משחקי ספורט און-ליין.
משחקי הפורט און-ליין הוא ז'אנר דיי חדש. הוא מכיל מגוון לא רחב כל-כך של משחקים כשרובם מבוסס על משחקי דפדפן וסתטיסטיקה.
ישנם מספר חריגים שפורצים את גבול הD3 וה-RealTima אך לצערנו עדיין מדובר במשחקים בודדים בלבד.

MMORTS-משחקי אסטרטגיה און-ליין.
תחום משחקי האסטרטגיה ברשת פרימיטיבי למדי ולא מפותח מספיק. בינתיים הדרך היחידה לשחקו היא להתקין את המחשק ולשחק מול 1-8 שחקנים בחיבור ישיר (רשת ביתית או כתובת IP). מספר חברות ניסו להלעות את סגנון זה לעולם משחקי הרשת המאסיבים אך עד אתה לא גורר ז'אנר זה הצלחה בתחום.