בכתבה הזאת אני אסביר את כל תאוריית המשחק וכל המצבים הנלווים שיכולים לבוא עם זה.
טקטיקל, כמו בשחמט זה לא רק לנצח את היריב בחלקים (להוריד לו את ההגנה והתקפה) לקרוא מצבים ולתקשר בין החברים לקבוצה.
למרות שאלה תכונות מעולות אם יש לכם את זה וזה עושה אותכם יחסית "טובים" במשחק.
זה לא יקח אותכם לרמה הבאה בלי לדעת לשחק במשחקי מוח ולהבין את הפילוסופיה מאחורי כל טקטיקה.
בחלק הבא אני אסביר כמה מושגים שאני חושב הם מפתח להצלחה בכל משחק:
1) הנשק האולטימטיבי - חיזוי (prediction)
במשחק שחמט, היכולת לחזות דברים זה נשק חזק שיכול ברב המצבים להביא לשחקן את הנצחון,
יש שחקני שחמט מסויימים שיכולים לחזות את כל המהלכים של המשחק לפני שהם מתחילים בכלל לשחק.
ברור שבטקטיקל זה שונה אבל המטרה זה לנחש כמה שיותר מצבים, אוקי בטח אתם שואלים
מה בדיוק צריך לנחש,
אפשר לומר לנחש מה יהיה הצד הבא של האויב ולעשות עליו צעד נגדי, אבל מה אם
הוא חשב על הצד שלכם ועושה את ההפך הגמור?
רוב הזמן יש גם כלאנים שחושבים 2 צעדים קדימה ובסוף מפסידים את הסיבוב,
זה שרשרת לא נגמרת וזה יכול להוביל ללחץ לא נחוץ לקבוצה.
אז הנה התאוריה שלי בנושא, אל תנסו לחזות את מה שהאויב יעשה,
במקום זה, תנסו לחזות את מה שהאויב לא ינסה לעשות ותכריחו אותו לעשות את זה.
זה יעלץ אותם לקחת צעד אחורה ולחשב
מחדש מה לעשות ויכניס אותם לבלבול, כדי להמחיש את זה אני אתן את הדוגמא הבאה:
הפסדנו את הסיבוב הראשון בבליסטר כשאנחנו טרור, יש לכולם רק דסרט ולאויב הרבה יותר, אנחנו יודעים שהם יכולים לצלוף בנו בקלות אז הם יצפו מאיתנו ללכת לנמוכה,
אבל הם לא יודעים שאנחנו בעצם נעלץ אותם ללכת לשם במקום זה, איך שמתחיל הסיבוב 3 הולכים מהצלפים מאחורה,
אחד הולך לאמצע ואחד לנמוכה, זה שבאמצע זורק רימון עשן לכניסה לגבוה כדי שהסנייפר לא יוכל לראות
מה קורה בנמוכה, בנתיים בו זמנית זה שבנמוכה זורק פלאש לתוך הנמוכה ועושה כמה שיותר רעש,
עכשיו מה שקורה פה זה שהאויב יודע שאין לנו כסף לנשקים טובים והסיכוי לפריצה לגבוה הוא קלוש,
חוץ מזה שהוא לא רואה כלום מהגבוה בגלל העשן באמצע אז הוא ילך לאמצע לנסות לצלוף באלה שבנמוכה,
מה שעשינו פה זה אילצנו אותם ללכת לנמוכה בנתיים ש3 חברה פרצו לגבוה בלי בעיות והטמינו
את הפצצה, לאויב יש מכשולים בדרך כי יש 2 חברה שמציקים להם בנמוכה ומבזבזים להם זמן יקר. הסיבוב נגמר בהריגה כוללת של האויב ורק שחקן אחד לקבוצה שלנו.
עכשיו מה שקורה פה זה שאנחנו תחת יתרון נשק ומנטלי, האויב יודע שאנחנו יכולים לפרוץ לגבוהה ומתכנן הגנה חזקה עליה,
כרגיל אנחנו לא מתפתים מזה שאנחנו יכולים לחזות לאיפה האויב ילך, במקום
זה אנחנו מאלצים אותם ללכת לאן שאנחנו רוצים, שחקן אחד זורק רימון עשן מהמידל לנמוכה,
ככה אלה שבנמוכה לא יכולים לירות בכל מי שעובר לגבוה משם ועוד שחקן זורק פלאש מעל הקיר לכיוון
הבונקר של השוטרים, האויב עוד פעם נאלץ ללכת לאיפה שאנחנו רוצים ובנתיים 3 חברה נכנסים לתוך הנמוכה ועוד 2 לאחר זמן קצר אחרי שהם עשו את הסיבוב דרך הבסיס שלהם.
עוד סיבוב שנגמר בהריגה מושלמת של הקבוצה היריבה ובלי הפסד של שום שחקן. מה שבעצם התרחש זה שגרמנו לקבוצה להפסיד את כל הכסף שלהם, את היתרון המוחי,
וחסכנו לעצמנו הרבה כסף תוך כדי כי לא השתמשנו בצלפים.
טקטיקל כמו בשחמט זה משחק שרץ על זמן, לא תמיד החיזוי יביא לנצחון אבל מספיק שגרמתם לאויב איזה שהוא בלבול וחשיבה מחדש יכול להקנות לכם את הסיבוב.
כל זה נלקח על סמך ניסיון במשחק ועובדה שזה אכן עבד - http://www.clanbase.com/warrep_show....345&cid=374182
רק להוסיף משהו קטן, פעם בבליסטר בפאטצ'ים הישנים הספאון של טרור היה הרבה יותר גדול, רק רציתי להבהיר למי שלא הסתדר התאוריה בראש
עכשיו זה לא נגמר רק פה, לקבוע מהלכים על סמך משהו שקרה סיבוב קודם זה לא תמיד טוב, במקום עדיף לקבוע מהלכים על סמך כמה סיבובים שקרו אחורה וכמה שיקרו בעתיד,
לחשב את כמות הכסף של האויב והסתברות של כמות טקטיקות שהם משתמשים.
כל זה יאלץ את האויב לעשות את מה שאתם רוצים במקום להתנגד למה שהם עושים.
כמובן שזה לא תמיד יביא את הנצחון ויש הרבה מעבר לזה שמשחק כמו שליטה עצמית של כל שחקן ומצבי לחץ,
המטרה פה זה לא להשתמש כל פעם ב"נשק" הזה אלה להשתמש בו כשיש ממש צורך, אז אתם באמת תיהיו קטלניים לסביבה
עד כאן לכתבה הזאת, יש לי עוד כמה שמתבשלות אבל אין לי יותר סטמינה לרשום אני רק אתן דוגמאות לפרקים הבאים:
משחקי מוח - ההגנה הכי טובה זה התקפה
בחרתם את הסקין ארטיק פימייל, אתם עכשיו במוד הגנה או התקפה? תחשבו טוב טוב לפני שאתם עונים
המפה זה לוח שחמט
במשחק שח יש 64 ריבועים לזוז עליהם ואין סוף מהלכים , במפת טקטיקל יש אין סוף ריבועים, מה הצעד הבא שלך?
משחקי מוח - אתה האויב של עצמך
האויב לא הביס אותך, אתה הבסת את עצמך.
הערכה (לעריך)
אומרים אל תזלזל באויב? אני אומר אל תעריך אותו יתר על המידה
פתיחות ווריציאות שונות
הצד הראשון בשחמט קובע את סוג המשחק שלך, הצד אקדחים הראשון בטקטיקל קובע את סוג המשחק שהאויב חושב עלייך, רושם ראשוני בקיצור.
תגרמו להם לחשוב עליכם אחרת ממה שאתם באמת מסוגלים
הנשק האולטימטיבי - חלק שני
הגיע הזמן להשתדרג עם כל מה שאנחנו יודעים עד עכשיו
===============================================================================================
אני כותב\אכתוב את כל זה כדי שאנשים יוכלו אולי לתפוס קצת מהוותיקים לפני שיהיה נתק מושלם בפערי הניסיון, מכיוון שהפסקתי לקרוא בפורום בגלל הרמה הירודה,
מישהו הפנה אותי לטופיק של הנבחרת, למרות שאני לא מעוניין לשחק כי בשבילי זה לא כיף כשאין תנאים שווים אני רוצה להשאיר משהו לכל אלה שים להם מוטיבציה ורצון להשתפר, ובגלל שזה אחרי הכל גם הקהילה שלי ואני פעם הייתי פעיל בה מאוד ואהבתי אותה.
לאור מה שנאמר, אני מזמין כל אחד למשחק שחמט אחרי שהוא קרא תכתבה