ימאהה R6, דגם 2008
חלפו שנתיים מאז הוצג הדגם הקודם, דגם 2006, וימאהה מציגה את המחליף
בזירה הזו של ה-600-ים, זה עובד כמו שעון שוויצרי: כל שנתיים דגם חדש. אחרי שהדגם הקודם הוצג לקראת 2006, הגיע תורו של המחליף. דגם 2008 מבטיח, כמו קודמו, להיות מתוחכם ומתקדם יותר. איך לא...
בואו נסקור את תמצית החידושים. במנוע, מקבל ה-R6 את ה- YCC-I (ר.ת. של Yamaha Chip-Controlled Intake) שהוצג כבר ב-R1 בשנה שעברה. גם מערכת הזרקת-הדלק חדשה לגמרי. מימדי המנוע נותרו זהים כמעט, אבל בעזרת בוכנות חדשות וראש מנוע מתוכנן מחדש, עולה יחס הדחיסה מ-1:12.8 ל-1:13.1 – יחס הדחיסה הגבוה ביותר אי פעם בימאהה סדרתי. באותה הזדמנות מוחלפים חלקים רבים במנוע כדי לטפל בהספק הגבוה יותר. מותחן שרשרת הטיימינג חדש גם הוא. תיבת האוויר עברה תכנון מחדש וכך גם חלקו האחורי של המפלט.
גם שלדת הדלתא-בוקס חדשה וכוללת שינוי-עובי באזורים שונים, ובהתאם לדרישות המתכננים. גם המזלג מלפנים עבר טיפול ותכנון מחדש, אבל החידוש האמיתי הוא בתת-השלדה החדשה שכוללת מהשנה גם מגנזיום, מה שמאפשר ירידת משקל של כמעט חצי ק"ג. בסעיף הבלמים, הדיסקים מלפנים עבים יותר, 5 מ"מ, לטובת פיזור חום משופר.
לבסוף, תנוחת הישיבה ב-R6 החדש מבטיחה מעט יותר משקל על החלק הקדמי. בימאהה מדברים על חלוקת משקל של 52.5% לפנים, על-ידי הזזת הרוכב מספר מילימטרים לפנים. הוא כמובן צפוי להגיע ארצה, אך טרם ידוע בדיוק מתי או המחיר הצפוי. נעדכן בהמשך. שימו לב בגלריה: האדום-לבן, לשם השוואה, הוא הגרסה הנוכחית, גרסת 2006-2007.