מתוך משיבת נפש
לפי גדולת ה יתברך ועוצם רוממותו יתברך בתנועה קלה העלמא ובהסתכלות בעלמא שאינו כראוי לפי כבודו יתברך
היה ראוי לבוא על האדם מה שראוי חס ושלום.
אך ה יתברך מלא רחמים וכל העולם מלא רחמנות והוא יתברך רוצה מאד בהעולם
על כן אהובי אחי אתה המעיין נפשי ולבבי חזק ואמץ מאד ובטח בשם כי לא יעזוב אותך
כי כל מה שעובר עליך הכל לטובתך ותסמוך על רחמיו המרובים בלי שעור
כי השם יתברך גדול מאד ולגדולתו אין חקר
ויש עניין שנתהפך הכל לטובה
ןזדונות נתהפכין לזכויות
רק חזק ואמץ.
מתוך משיבת נפש לו.
משיבת נפש ד:
צריך לדעת שהשם יתברך מתפאר אפילו עם הקל שבקלים שבישראל אפילו פושעי ישראל
כל זמן ששם ישראל נקרא עליו יש בו התפארות פרטי שהשם יתברך מתפאר עמו.
על כן אסור לאדם ליאש עצמו מהשם יתברך אפילו אם קלקל ופגם הרבה מאד חס ושלום
כי עדיין לא פסק חביבות השם יתברך ממנו כנל
ועל כן עדיין יכול לשוב לשם יתברך.
והעקר הוא על ידי אנשי אמת שהם יכולים למצוא גם הטוב וההתפארות שיש אפילו בהגרוע שבגרועים ולהשיב הכל לשם יתברך.