אני הכנתי בשבלכם מדריך איך לעשות דריפט,
(המדריך הוכן מהמון מאגרי מידע כגון אגו,המעתיק יענש חמורה)
דריפטים הם החלקות יזומות, אלגנטיות ומדויקות.
המכונית האידיאלית לדריפטים היא מכונית קלה בעלת מנוע קדמי, הנעה אחורית, וכמובן, תמסורת ידנית. עדיף יפנית.
לא נדרש כוח רב בשביל לבצע החלקות, מספיקים גם 140 כ"ס עם כוונונים נכונים של המתלים ונהג מיומן, למרות שכמה שיותר - יותר טוב.
אלא אם זה יותר מדי. ואז זה לא כל-כך טוב. אז רבאק, לא לפוצץ אותה עם איזה 700 סוסים. אבל, בשביל להחליק במהירויות גבוהות יותר, צריך יותר כוח.
היסודות של הדריפט, הם העברת משקל, ושבירת האחיזה. כשהמשקל של המכונית מועבר קדימה, האחיזה בגלגלים האחוריים נשברת.
עם שליטה טובה במצערת ובהיגוי, איבוד האחיזה הוא טוטאלי, ומתבטא - בדריפט.
אז איך עושים דריפט?
דבר ראשון, חשוב שתדעו שהמדריך הזה הוא בסיסי מאוד. אראה כאן מספר שיטות לביצוע החלקות כוח באופן יזום.
השיטה היחידה ללמוד, זה פשוט להתנסות, ולעשות את זה לפי הרגש.
שיטה אחת היא בעיטת מצמד - בזמן הכניסה לפניה, בועטים קצר-קצר במצמד, תחת כוח (!), זה יגרום לפרץ כוח שיסחרר את הגלגלים האחוריים. מגיבים בהיגוי נגדי.
עוד שיטה – "לבעוט" בבלמים, מבלי לנעול אותם - בזמן הכניסה לפניה, מסובבים את ההגה לכיוון הפניה ובולמים בחוזקה,
וגורמים למכונית לצלול קדימה ולאבד אחיזה בגלגלים המניעים שמתחילים להחליק, ועם שימוש בגז ובהיגוי נגדי, נוצר דריפט.
שיטה מאוד פופולרית, ואולי גם הכי פשוטה, היא באמצעות משיכה קצרה בבלם היד.
נכנסים לסיבוב, מסובבים את ההגה (והמכונית) לכיוון הפניה, בולמים בחוזקה, מרימים את בלם היד לחצי שניה ומורידים, מסובבים את ההגה לכיוון הנגדי.
חשוב לציין ששיטה זו לא משתמשת בעיקרון העברת המשקל, אלא היא נועלת את הגלגלים האחוריים ומאלצת אותם לשבור את האחיזה.
שיטה נוספת היא שיטת המטוטלת -AKA סקנדינביאן פליק – לפני הפניה, מפנים את ההגה לכיוון ההפוך מהפניה ואז פונים חזרה אל תוך הסיבוב,
עם היגוי נגדי ושימוש בגז. שיטה מאוד פופולרית, במיוחד בראלי.
שיטה חדשה יחסית, היא SHIFT LOCK – משחררים את המצמד ונועלים את הגלגלים האחוריים, וגורמים לזנב להחליק החוצה.
יש עוד מספר שיטות, שאולי ארחיב עליהן בהמשך.
כמובן שאפשר לשלב כמה שיטות יחדיו.
לאחר שיזמתם את ההחלקה השתדלו ככל יכולתכם לשמור על ההחלקה. לאחר שהזנב מתחיל להחליק, התעלמו מהדחף הראשוני לעזוב את הגז.
תשמור את הרגל על הגז כדי להשאיר את המכונית בהחלקה, אבל אל תגזים או שתסתחרר. הפנה את ההגה לכיוון ההחלקה, כלומר הפוך מכיוון הפניה.
אם אתה מסוגל לאזן את הגז וההיגוי, אתה תצליח לשמור את המכונית בהחלקה דרך כל הפניה. כדי להפסיק את ההחלקה, הורד את הרגל מהגז בעדינות.
מכוניתך אמורה לחזור לקו ישר.
מילון –
Apex(אייפקס) – הנקודה בפניה שבה המכונית הכי קרובה לדופן הפנימית של הפניה.
על-היגוי – איבוד אחיזה בגלגלים האחוריים.
תת-היגוי – איבוד אחיזה בגלגלים הקדמיים.
החלקת-כוח – כמו דריפט, אבל בדרך כלל מתבצע אחרי האייפקס.