פריצת דרך טכנולוגית. רכב השטח, M קלאס, ייצר 340 כ"ס חסונים עם צריכת דלק וזיהום אוויר מופחתים בעשרות אחוזים
הפתעה נעימה. על פי דיווח מגרמניה, מרצדס מתכוננת להציג כבר השנה כלי רכב דיזל-היברידי. כלי הרכב הצפוי הוא רכב השטח, M קלאס. מהנדסי מרצדס מגלים שמדובר בכלי רכב שישלב הנעה חשמלית עם מנוע טורבו דיזל בנפח 3.2 ליטר, וביחד יפיקו השניים כ-340 כ"ס. אצל היצרן הגרמני מדברים על ביצועים בסגנון ה- M 500 הבשרני, עם צריכת דלק וזיהום אוויר נמוכים ב-30%. בנוסף, רכב השטח יוכל לנסוע למרחקים קצרים (מאוד) על ההנעה החשמלית לבדה.
הצגת M קלאס דיזל-היברידי מהווה בשורה אמתית משתי סיבות: ראשית, למרצדס אין עדיין כלי רכב היברידי כלל. שנית, בעולם אין עדיין כלי רכב דיזל-היברידי בייצור סדרתי בכלל, כיוון שמקובל לשלב במערכת הנעה היברידית מנוע בנזין.
יצרני הרכב האירופים מכירים ביתרונות החסכון והפליטה הנמוכה של CO2 – הרבה יותר מהיצרנים שפונים לאמריקה. טויוטה, הונדה ולקסוס מוכוונים יותר לשוק האמריקני וכך כלי הרכב ההיברידיים שלהם לוגמים בנזין. פיתוח של מערכת הנעה היברידית מבוססת-דיזל נמצאת בפיתוח מתקדם לא רק אצל מרצדס – אלא גם בפולקסווגן, פיג'ו-סיטרואן ואחרים.
אגב, זמן קצר לפני הצגת מרצדס M קלאס ההיברידית תוצג מרצדס היברידית ראשונה, שאיננה לוגמת סולר אלא בנזין. המכונית תהיה, כנראה, S 400 'בלו-הייבריד' והיא תתחרה בלקסוס LS600h כבר בראשית הקיץ הקרוב.
קרדיט למוטוקאר